|

Femte olyckan i korsningen på 20 år – järnvägsmyndighet: "Den är verkligen olycksdrabbad"

Så här såg det ut efter kollisionen. Enligt nuvarande plan ska korsningen förbli obevakad också i framtiden, däremot ska tågens hastighet sänkas till 20 kilometer i timmen.
Foto: Mats Ekman

Så här såg det ut efter kollisionen. Enligt nuvarande plan ska korsningen förbli obevakad också i framtiden, däremot ska tågens hastighet sänkas till 20 kilometer i timmen.

Trafiken längs den nedläggningshotade banan har ökat. Det syns i olycksstatistiken. Trafikledsverkets Jarmo Koistinen förklarar varför korsningen saknar bommar.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"

Vill du läsa hela artikeln?

Obegränsad tillgång till webbnyheter och e-tidningen.

1 månad för 1 €

Mest läst senaste veckan