|

"Inget att rekommendera om man inte trivs i bilen"

Nyhetsbild
Det blir många timmar i bil för Thomas Skur när han pendlar mellan Kaskö och Vasa. Resorna ger tid att både förbereda sig för arbetsdagen och varva ner men längden närmar sig gränsen för vad man orkar med. Foto: Daniel Nissén
Arbetsresorna ger tid att varva ned men tar också tid från annat. Med över 90 kilometer till jobbet hoppas Thomas Skur på mer distansarbete.
Du hittar dina sparade artiklar då du klickar på ditt konto uppe till höger på sajten och väljer "Sparade artiklar"
Bästa läsare
För att fortsätta läsa behöver du ha en prenumeration och vara inloggad.
1 månad för 1€
Lokala nyheter när du vill, var du vill.
Ja tack!

Våra huvudnyheter

Nyhetsbild
Lokalt

Biskopen i samtal med Kristinestadspräster: Förtroendet måste återskapas

Det som hänt har berört hela arbetslaget, sade biskop Björn Vikström efter samtal med församlingsanställda i Kristinestad. Biskopsbesöket aktualiserades av prästernas uttalanden om homosexualitet. Kaplan Markus Engström sade efteråt att han "fortsättningsvis ska hålla sig till skriften".

Nyhetsbild
Lokalt

Göran Honga räknar med att vårdreformen faller

Kaskö och Närpes får sluta vänta på vårdreformen i sina fusionsutredningar. Det ser inte ut att bli någon reform säger utredaren Göran Honga.

Nyhetsbild
Lokalt

EPV fick femte bygglovet i Uttermossa – Ömossaparken kan svälla

EPV:s planer på att förstora vindkraftparken i Ömossa tog ett kliv närmare förverkligande på onsdagen, när Kristinestad beviljade bolaget sitt femte bygglov.

Nyhetsbild
Lokalt

Närvårdaren som slog larm om Ulrika talar ut

Situationen på vårdhemmet Ulrika var tröstlös, närmast kaotisk. Det säger den närvårdare som slog larm om missförhållandena på Esperi Cares boende i Kristinestad. Tarja Parkatti talar ut i närvårdarfacket Supers webbtidning.

Nyhetsbild
Lokalt

Överväger räcke för att dela upp trafiken längs Nybrovägen

De flesta stolpar som har delat upp Nybrovägen i Finby i en separat gång- och cykelbana och en separat körbana för bilar är försvunna. Enligt dagens planer ska i fortsättningen endast den norra sidan bli kvar som gång- och cykelbana med ett räcke som avgränsning till körbanan.

Mest läst senaste veckan